Popüler Yayınlar

30 Ekim 2010 Cumartesi

DEFTERİM

Oryantasyon

Etkinlik 4: Üniteye İlişkin Fikirleri Oluşturmak
Adım 1: Ünite Planlarını İncelemek ve Not Almak
Ünite Planlarını inceledikten sonra, kendi Ünite Planınız için ne tür fikirleriniz oluştu? Diğer Ünite planlarını incelemeniz size Bu noktada ne tür konuları düşünüyorsunuz?

daha çok görsellik olabilirdi.kısa cümlelerle vurgular daha iyi yapılabilirdi.

Modül 1: Projelerle Öğretme

Etkinlik 1: Başlarken
Adım 2: Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursuna Giriş

Intel Çevrimiçi Temel Kursu için Hedeflerim:
Kursa Genel Bakış konusunu tartıştıktan sonra, öğrenmenizi odaklamak isteyebileceğiniz alanları düşünerek, kurs için başlangıç hedeflerinizi yazın. Bu modülde daha sonra bu hedefleri yeniden ziyaret edeceksiniz.

teknolojinin en üst düzeyde kullanıldığı bir plan hazırlamak

Etkinlik 3: Projeleri İncelemek
Adım 2: Ünite Ürün Dosyalarını İnceleme

Ünite Ürün Dosyalarını inceleyin ve kendi Ünite Ürün Dosyanızda kullanabileceğiniz her türlü fikri not alın.

Öğrenme amaçlarına (kazanımlara) yönelik öğretim tasarımını,21. Yüzyıl becerilerine yönelik öğretim tasarımı, Öğrenci farklılıklarına yönelik öğretim tasarımı.İçeriğin öğrenilmesini destekleyen teknoloji kullanımı.Öğrenci merkezli değerlendirme stratejileri.ve sürekli değerlendirmeye yönelik değerlendirme stratejilerini inceledim.

Etkinlik 4: Proje Tabanlı Öğrenmeyi Açıklayan Bir Yayın Planlamak
Adım 1: Yayını Planlama

Projeleri, belirli bir hedef kitleye açık bir şekilde açıklayabilmek için, yayınınızın neleri içermesini istersiniz?

Sınıfımda projeler nasıl kullanılıyor
Bir projedeki farklı öğrenci rolleri ve öğrencilerin yerine getireceği görevler
Projelerin yararları
Projeler standartları nasıl ifade eder
Proje başladığı anda öğrenciler ne bekler
Bir proje nasıl değerlendirilir
Geçmişte projeler benim sınıfımda nasıl kullanıldı

Kullanılacak resimler konularla ilgili resimler,fotoğraflar gazete küpürleri,
Diğerleri grafikler,şekiller,sunular

Bülten, gazette, broşür veya posteriniz için içeriğe ilişkin görüşlerinizi listeleyin. Ek araştırmaya gereksinimi olan içerikleri belirleyin.
----öğrencilerin dikkatini çekecek olan konu başlıklarına vurgu yapılması
--güncel ve kullanılabilir olan bilgilerin ön plana çıkarılması

Modül 3: Bağlantılar Kurma

Etkinlik 2: 21. Yüzyıl Becerilerini Hedefleme
Hedeflerinizde 21. yüzyıl becerilerine nasıl değinildiği konusundaki düşüncelerinizi not edin. Aşağıdaki soruları göz önünde bulundurun:
a. Ünitenizin neresinde öğrencilerinizin araştırma yapması gerekiyor?

b. Ünitenizde öğrencilerin öğrenmeleri diğerleri ile iletişim kurarak ne zaman geliştiriliyor?

c. Ünitenizde nerede işbirliğine dayalı öğrenme yararlı olacak?

d. Öğrencilerin üniteniz boyunca problem çözme stratejilerini kullandıklarından nasıl emin olacaksınız?

e. Öğrencilerin öğrenmelerini; araştırma, iletişim, işbirliği ve problem çözme becerileri çerçevesinde geliştirmek üzere Interneti sınıfınızda nasıl işe koşacaksınız?

a.Temel sorular kısmından başlayarak araştırma yapması gerekir.
b.İçerik sorularını cevaplarken birbirleriyle iletişim kurarak öğreniyorlar.
c.Öğrenciler proje yaparken işbirliğine dayalı öğrenme olacak.
d.Öğrencilerle iletişim halinde olacağım.grup başkanlarından bilgi alacağım.
e.Öğrencilerimin ünite sorularının cevaplarını internetten bulmalarını isteyeceğim.

Etkinlik 3: Teknoloji Kullanımıyla İlgili Yasal ve Etik Uygulamalara Model Sağlama ve Öğretme
Adım 1: Telif Haklarını Keşfetme
Telif Hakları Kaosu Sunuşunu izleyerek not alın.

telif hakları ile ilgili ders notlarımısunuhalinde öğrencilerimemutlaka izletirim...

Aşağıda verilen Telif Hakları konusundaki unsurları göz önünde bulundururak notlarınızı oluşturun.
Öğrencilerinizin telif hakkı ve etik kullanım ilkelerini tam anlamıyla anladıklarından nasıl emin olabilirisiniz?
Telif hakkı ve etik kullanım ilkelerinin derslerinizde uygulandığından emin olmak için ne tür bir destek sağlardınız?
hazırladıkları ödev sunu vb.görevlerdeki alıntıları sorarım.
--kaynak,index,dipnot vb.isterimve zaten istiyorum...

Etkinlik 4: Interneti Araştırma Amaçlı Kullanma
Adım 2: Web Kaynaklarını Değerlendirme
Kendi sınıfınıza ilişkin öğrenci formunu ve diğer denetim listelerini incelerken notlarınızı alın.
Denetim listesi kullanarak web sitesi araştırmama uygun mu bakarım.Web sitelerini değerlendirme denetim listesini doldururum.Çıkan sonuçtan güvenli ve geçerli bilgi kullanılıp kullanılmadığını anlarım
Öğrencilerinize Web kaynaklarını kullanırken daha eleştirel düşünmeleri konusunda ne tür yardımlar sağlayabileceğinize ilişkin notlarınızı alın.
Web siteleri değerlendirme denetim formunu okumalarını, doldurmalarını sağlarım.Böylece siteden güvenli ve geçerli bilgi alıp alamayacaklarına karar verirler

başkalarının amaçlarına alet olmamaları için dikkatliolmalarını isterim.önceliklesitede bulunan reklamların ve açılan veya yönlendirilen sitelerin ahlaki vb.değerlere uygunluğunu,alıntıların kaynaklarıonınverilipverilmediğinisorgulamalarını aksihalde yasaklanan sakıncalı siteler listelerine eklemelerini belirlemelerini isterim.
Etkinlik 5: Internet Aracılığıyla Dünya ile İletişim Kurma
Adım 2: Üniteniz İçin İletişim Araçlarını Düşünme
Ünitenizde iletişim araçlarını (e-posta, sohbet, anlık ileti gönderme, çevrimiçi anketler ve VoIP) nasıl kullanabileceğiniz konusunda notlarınız alın.

Öğrenci gruplarının proje üzerine aynı anda çalışmaları istendiğinde 'sohbet odası' adlı internet iletişim aracını kullanabilirler.E-posta aracılığıyla farklı bireylerden projeleri hakkında bilgi toplayabilirler.VoIP yöntemini ise öğrencilerin klavyeyi hızlı kullanamadıkları durumlarda kullanırım.Bu iletişim araçlarını hep birlikte açar hep birlikte kapatırız.Sınıfımızda bunun gibi elektronik iletişim kuralları olmalıdır.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder